Doorgaan naar inhoud
Zoeken
Waar bent u naar op zoek?
Menu

Veelgestelde vragen

Hier lees antwoorden op veelgestelde vragen.

Heb je een vraag die hier niet bij staat? Neem dan contact op door het contactformulier in te vullen of een mail te sturen naar info@icaretbg.nl. 

Bereikbaarheid

In het weekend en op nationale feestdagen wordt geen begeleiding geboden. Alleen op doordeweekse dagen.

Heb je toch een dringende vraag op de momenten dat wij niet bereikbaar zijn? Neem dan contact op met Zorgcentrale Altide via 0900 8833. Zij zijn 24/7 bereikbaar. 

Ga naar de contactpagina en kies de optie contact opnemen met een locatie. Of klik hier.

Afspraken: maken, verplaatsen en afzeggen

Je moet je afspraak op werkdagen minimaal 24 uur van tevoren afzeggen wanneer deze niet door kan gaan.

Wanneer je het telefoonnummer weet van jouw begeleider, dan kan je hem/haar bellen. Bij geen gehoor kan je een appje sturen. Je kan ook contact opnemen met het team via het algemene telefoonnummer van de locatie in jouw gemeente. Je vindt de contactinformatie van het team uit jouw gemeente op deze pagina.

Houd er rekening mee dat mail, telefoon en app op de doordeweekse avonden en in het weekend niet wordt gelezen en ook dat er niet opgenomen wordt. Icare Thuisbegeleiding is dan gesloten.

Heb je op een maandag een afspraak? Zorg dan dat je deze de donderdag daarvoor al afzegt.
Let op: als je te laat afzegt, dan wordt jouw afspraak meegeteld als dat deze wel heeft plaatsgevonden.

Je geeft dit zo snel mogelijk door aan je begeleider of je neemt telefonisch contact op met het begeleidingsteam uit jouw gemeente. Je vind de contactinformatie van de teams hier.

Wanneer jouw afspraak binnen 24 uur na je ziekmelding staat gepland, dan wordt deze meegerekend als een plaatsgevonden afspraak.    

Jouw begeleider geeft aan jou door dat hij/zij ziek is en niet kan komen. Jullie overleggen wat voor jouw gewenst is: 

  • Wil je de afspraak toch door laten gaan en zo ja in welke vorm? Denk aan een andere begeleider die jou thuis komt of dat je eigen begeleider de afspraak, wanneer mogelijk, telefonisch doet.  
  • Jullie verzetten de afspraak in overleg.

Bij ziekmelding door jouw begeleider, wordt jouw afspraak niet als een plaatsgevonden afspraak meegerekend. 

Algemeen

Ga hiervoor naar de website van het CIBG van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport via deze link. Voer de naam in en het gewenste jaartal. In de zoekresultaten verschijnen de documenten bij het gezochte resultaat.

Het jaarverslag van Icare Thuisbegeleiding is opgenomen in het jaarverslag van Espria. Onderaan deze pagina staat een link naar de jaarverslagen van Espria.  

Ja. Icare Thuisbegeleiding laat het kwaliteitsmanagementsysteem en kwaliteit van de begeleiding door een onafhankelijk extern bureau toetsen en certificeren en beschikt over een HKZ-certificaat (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector). Zo zorgen wij ervoor dat wij onze kwaliteit continue waarborgen.